Aller au contenu

Shania Twain | Chiffres de Ventes


Drew

Messages recommandés

In the Top 20 alone there are two albums by septuagenarians who came to fame as members of two of the most successful groups of all time, a pair of former Disney teen stars, and new compilations by a couple of late superstars. But the honour of topping the chart goes to Shania Twain, whose first studio album in 15 years, Now, opens atop the list on sales of 20,097 copies, including 389 from streams.

 

Now is 52-year-old Twain's fifth album, and the first on which she was solely responsible for writing all of the material. Her second No.1 in all, it arrives at the summit more than 18 years after her first, Come On Over.

 

Twain's third album, Come On Over, was her first to make the chart, but sold just 122 copies on the week of its release in 1997, eventually making the Top 75 18 weeks later, and reaching No.1 for the first of 11 times some 96 weeks into its career. Eventually surrendering six Top 20 hits – most notably That Don't Impress Me Much and Man! I Feel Like A Woman – it sold as many as 277,984 copies in a week, and, with sales to date of 3,416,831 is the 11th biggest-selling studio album of all-time.

 

Twain's coronation brings to an end a run of five straight No.1 debuts by groups but extends to six in as many weeks the number of overseas acts who have topped the chart. Her victory was hard won, however, with the week's first sales flashes suggesting she would lose out to Wolf Alice.

 

On apprend ainsi que Come On Over s'était écoulé à 122 exemplaires en 1ère semaine au Royaume-Uni ! :lol:

Au meilleur de sa forme, il s'en est vendu 277,984 copies en une semaine (gosh, ce fossé) et il est le 11ème album le plus vendu de tous les temps outre-Manche.

 

giphy.gif

  • Like 6
Lien vers le commentaire

Mérité par rapport à quoi en fait ? Son énorme capital sympathie ? Son immense gloire dantant ?

Certainement pas par la qualité plus que médiocre de son nouvel opus !

 

Mérité, pour le fait qu'elle revienne de très très loin.

Lien vers le commentaire

Oui bon on a compris. Rappelle-nous qui tient le topic de ventes de Maître Gims et Black M au fait ?

Ceci étant, j'ai été surpris de voir qu'elle était assez bien notée sur Pitchfork (6,6/10). Je m'attendais à bien pire.

M'enfin bon, ce n'est pas le bon endroit pour en parler.

  • Like 8
Lien vers le commentaire

Oui bon on a compris. Rappelle-nous qui tient le topic de ventes de Maître Gims et Black M au fait ?

Ceci étant, j'ai été surpris de voir qu'elle était assez bien notée sur Pitchfork (6,6/10). Je m'attendais à bien pire.

M'enfin bon, ce n'est pas le bon endroit pour en parler.

Je me suis occupé des topics de Gims et Black M (et d'autres) avec grand plaisir.

 

Sans aimer chacun de leurs projets mais parce qu'ils ont leur place sur ce forum, sans que chaque créateur de topic puisse être pointé du doigt comme tu le fais là d'une manière complètement imbécile.

 

Le droit à l'information de tous par tous et pour tous, c'est le principe fondamental de ce forum. Dommage que même ceux qui furent modérateurs n'en soient pas conscients.

  • Like 1
Lien vers le commentaire
  • Membres qui parcourent ce sujet   0 membres

    • Aucun utilisateur enregistré regarde cette page.
×
×
  • Créer...